Aktualijos

svŠiandien bendravome su švietimo srities profesinių sąjungų atstovais, su kuriais aptarėme kitiems metams planuojamą švietimo sistemos finansavimą.

Švietimo srityje iškyla daug klausimų ir, be abejonės, yra dalykų, kuriuos reikia keisti, tačiau iškilusius klausimus galima išspręsti tik dialogo būdu. Šiandien su švietimo profesinių sąjungų atstovais kalbėta ne tik apie esamą padėtį, bet ir apie kitąmet planuojamą didinti švietimui skirtą finansavimą. Sutarta ir dėl bendros švietimo sistemos tobulinimo ilgalaikės programos kūrimo.

Švietimo klausimus sprendžia speciali darbo grupė, jau yra įvykę penki posėdžiai, kuriuose buvo svarstytos mokytojams aktualios temos, taip pat ir finansavimo klausimai. Visuomet norisi didesnio finansavimo, tačiau turime būti racionalūs ir atsižvelgti į bendrą valstybės ekonominę ir geopolitinę padėtį. Priminiau profesinių sąjungų atstovams, jog nuo 2014 m. po ketverių metų pertraukos mokinio krepšelis vėl pradėjo didėti: šiemet jis buvo padidintas 38 Lt (nuo 3 310 Lt iki 3 348 Lt), o 2015 m. planuojame mokinio krepšelį padidinti dar 32 Lt  – tai sudarys 3 380 Lt (arba 979 Eur).

Be to, kitąmet nuo sausio 1 d. planuojama didinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokestį.

Ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokestis pradedamas sulyginti su bendrojo ugdymo pedagogų. Tam ketinama nukreipti dėl mokinių skaičiaus mažėjimo atsilaisvinusias mokinio krepšelio lėšas: apie 33 mln. Lt, kurie leistų atlyginimus padidinti beveik 10 proc.

Jau nuo šių metų rugsėjo 1 d. mokytojams, kurie klasėje dirba su 23 ir daugiau mokinių, jų darbų tikrinimui tarifikuojama daugiau valandų, už kurias papildomai apmokama. Kitąmet tam numatyti  5 mln. Lt.

Taip pat 10 mln. litų papildomų lėšų numatyta kitiems metams dėl bazinės mėnesinės algos dydžio, kuris dėl euro įvedimo apvalinamas gavėjo naudai.

Susitikime taip pat sutarta, kad švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio vadovaujama darbo grupė kartu su profesinėmis sąjungomis parengs ilgalaikę švietimo sistemos tobulinimo programą, kurią būtų galima įgyvendinti etapais.